הרמת סינוס

הרמת סינוס

הרמת סינוס, הליך כירורגי המכונה לעיתים השתלת עצם או הגברת הסינוס, הוא ניתוח שמטרתו עיבוי נפח העצם בלסת העליונה באזורי השיניים הטוחנות הקדמיות והטוחנות. טיפול בניית העצם בלסת נעשה כדי שחודשים מספר לאחר מכן, יהיה ניתן להשתיל בעצם הלסת העליונה את השתלים הדנטליים אשר עליהם ישבו כתר השן או גשר השיניים שמטרתם להשלים את חסרונן של השיניים בפיו של המטופל. השתלים הדנטליים, אותם ברגים מיוחדים המוחדרים לעצם הלסת, תומכים ומשמשים לכתרי השן ולקשת השיניים את בסיס האחיזה האיתן, המבטיח את הצלחתן של השתלות השיניים.
הרמת סינוס – הוספת נפח העצם מבוצעת בין הלסת העליונה לצידם העליון של הסינוסים, משני צידי האף.
במהלך הרמת סינוס, על מנת לפנות את המקום הנדרש לעצם, מזיז ומסיט הכירורג כלפי מעלה את קרום הסינוס. למרות שעל פי החוק, גם רופא שיניים כללי רשאי לבצע את הליך הרמת סינוס, רצוי שהמנתח המבצע אותו יהיה מקצועי בתחום – פריודונט או כירורג פה ולסת.

ניתוח הרמת סינוס

באילו מקרים נדרש הטיפול?

טיפול הרמת הסינוס מבוצע כאשר לא קיים מספיק נפח עצם בלסתו העליונה של המטופל, או כאשר הסינוסים שלו קרובים במיקומם ללסת מכדי ניתן יהיה למקם בעצם הלסת את שתלי שיניים בבטחה. בשני המצבים, הסיבה לתופעה היא זהה – מבנה האנטומי של גולגולת המטופל אינה מספקת מספיק נפח עצם בחלקה האחורי של הלסת. סיבות נוספות להרמת סינוס במצבי מחסור בעצם עשויות להיגרם כתוצאה של ממחלות חניכיים המפחיתות את עובי העצם וחוסר ממושך של שיניים הגורם להתמוססותה של העצם וספיגתה בגוף. ניתוח הרמת סינוסים מבוצע אף במקרים בהם הסינוס העליון ממוקם קרוב מידי למיקומה של עצם לסת עליונה.

כיצד מתבצע ניתוח הרמת סינוס?

מהלך הניתוח, יחתוך המנתח רקמת חניכיים בממוקמת באזור השיניים הטוחנות והטוחנות הקדמיות. הרמת הרקמות תחשוף את העצם, שבה יפתח מין חלון קטן סגלגל (אובאלי). קרום יפריד את הסינוס לצד אחד של החלון וינתק אותו מהעצם. הקרום המפריד בין הסינוס לבין העצם יורם בעדינות וחומר המילוי של העצם יוכנס לתוך החלל, בו היה הסינוס לפני כן. כמות העצם המושתלת משתנה בין מקרה אחד למשנהו והיא נעה בין 5 ממ"ק ועד ל-10 ממ״ק של עצם. לאחר סיום ההליך, הרקמות תתפרנה ותסגרנה, כשהשתלת השיניים תבוצע בפרק זמן של בין ארבעה לתשעה חודשים לאחר הניתוח, לאחר התאחות החומר עם הלסת.

מרפאת סדרי סמייל – מרפאה המעניקה טיפולי שיניים ושלל טיפולי שיניים משמרים לרבות טיפול הרמת סינוס!
אנחנו, במרפאת סדרי סמייל, עושים את כל הנדרש על מנת לספק למטופלינו את כל האמצעים להשבת החיוך לפניהם.

שתפו את המאמר

רוצים להתייעץ איתנו בנושא: הרמת סינוס?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!

עוד מידע שיכול לעניין אותך