למה לעשות השתלת שיניים ממוחשבת

למה לעשות השתלות שיניים ממוחשבות

ההתקדמויות הטכנולוגיות בכל התחומים השפיעו על חיינו, ויצרו, כצפוי, מהפכה גם בתחום רפואת השיניים. בזכות ההישג הניכר שהושג בנושא התאחות העצם, יצא בשנת 2002 פרוטוקול כירורגיה מונחית שבה השתלים שבשימוש הכירורגי הושגו על ידי טומוגרפיה ממוחשבת (אבחון רפואי המבוסס על תמונת רנטגן של שכבת רקמה מסוימת) ממוחשבת באמצעות תוכנה תלת ממדית.
פרוטוקול ההעמסה המהירה והכירורגיה המונחית על ידי מחשב בטיפול בפרוטזות הקבועות על גבי שתלים (השתלת שיניים ממוחשבת) מציע דרך חילופית יעילה להשתלת השיניים המסורתית.

בסיס טכניקת השתלת שיניים ממוחשבת

ראשיתה של השתלה ממוחשבת באבחון אשר נעשה בסריקת הדמיה, המהווה את המפתח להשתלה הממוחשבת.
עד לפני זמן לא רב, הההדמיות הרדיולוגיות שהיו בשימוש רפואת השיניים היו דו ממדיות ולא מדויקות, כך שעוביה של מאסת העצם לא ניתנת הייתה לצפייה באמצעותן.

השתלת שיניים ממוחשבת

אמנם, צילום פנורמי מאפשר, כבר כיום, לקבל מעט יותר מידע מאשר בעבר (למשל, אבחון ראשוני, באמצעות הראייה הכללית של מבנה לסת המטופל), אולם, ביצועה של הטומוגרפיה הממוחשבת, הוא זה המאפשר את תכנונו הווירטואלי של ההליך הכירורגי, בקנ"מ של 1:1 בדגם תלת ממדי מוחשי.
יתרונה הנוסף של השתלת שיניים ממוחשבת ההקלה על החדרתם המבוקרת של השתלים הדנטאליים ואפשרות תכנון שהינו פחות חשוף לטעויות אנוש, יחסית לטכניקות המסורתיות, שהיו נהוגות לפני כן. גם השוואת דיוק הקידוחים במשטח להנחת השתל והסטיות ממנו מראות יתרון ניכר לצד השתלת שיניים בצורה ממוחשבת – בעוד שהסטייה הממוצעת נעה בין 6.1 מ"מ למקסימום 7.2 מ"מ בטכניקות המסורתיות, השתלת שיניים בצורה הממוחשבת מצמצמת את הסטייה לבין 0.5 מ"מ ועד 1.2 מ"מ.


השתלת שיניים מאספקט נוחותו של המטופל

הטכניקה המסורתית של השתלת השיניים דורשת את חיתוכם של החניכיים והסרתם מעצם הלסת, על מנת לאפשר לרופא המנתח את הגישה בעת החדרתם של השתלים לעצם. לאחר שהשתלים מוחדרים יתפרו החניכיים. אי הנוחות הנגרמת למטופלים בטלה בשישים, לנגד הסיכון שביצוע החתך, הפשלתן של החניכיים וחשיפתה של העצם לאוויר נחשף אליו בשל ביצוע ההליך בדרך המסורתית. השתלת שיניים ממוחשבת מספקת דרך מהירה ובטוחה יותר ופולשנית הרבה פחות, להשגת תוצאות טובות יותר מאלו המושגות באמצעות ההליכים הישנים.

מרפאת סדרי סמייל – מרפאת שיניים המעניקה טיפולי שיניים איכותיים למטופליה וביניהם השתלות שיניים ממוחשבות.
אצלנו, במרפאת סדרי סמייל, אנחנו מקפידים להשתמש בטכניקות החדישות והעדכניות ביותר, כדי לאפשר למטופלנו את קבלת הטיפול המהיר, הבטוח והמקצועי ביותר.

שתפו את המאמר

רוצים להתייעץ איתנו בנושא: למה לעשות השתלת שיניים ממוחשבת?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!

עוד מידע שיכול לעניין אותך

טיפול אסתטי בשיניים

השתלת עצם בפה

השתלת עצם (המכונה גם הרכבת עצם בפה) היא פרוצדורה רפואית דנטאלית אשר באמצעותה ממלא רופא השיניים המנתח עצם באזורי הלסת שבהם חסר נפח עצם. עצם

קרא עוד »